یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل فرابورس:

نماد معاملاتی همراه اول در بازار اول فرابورس درج شد

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


مدیرعامل شرکت فرابورس از درج نام شرکت همراه اول با نمادمعاملاتی " همراه " و عرضه 103 میلیون سهم این شرکت در روزهای آینده خبر داد.

وایمکس نیوز - مصطفی امید قائمی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به پذیرش همراه اول در 30 آبان امسال توسط هیات پذیرش اوراق بهادار گفت: نام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) پس احراز کلیه شرایط پذیرش از 21 آذر ماه به عنوان نهمین شرکت در فهرست نرخ های بازار اول فرابورس ایران درج شد تا زمینه عرضه سهام این شرکت در روزهای آینده فراهم شود.
وی ادامه داد: این شرکت با نماد معاملاتی " همراه " در گروه پست و مخابرات و زیر گروه مخابرات با کد 20-64 به شماره ثبت نزد سازمان بورس 10812 درج شده است.
امید قائمی در پاسخ به این سئوال که با طی این مرحله زمان عرضه اولیه سهام این شرکت چه وقت خواهد بود، گفت: بهتر است زمان دقیق این عرضه بعد از هماهنگی های لازم اعلام شود تا فعالان بازار بهتر عمل کنند، بنابراین زمان قطعی و دقیق عرضه اولیه سهام همراه اول متعاقبا اعلام می شود.

مدیرعامل شرکت فرا بورس گفت:‌ 5 درصد از سهام همراه اول به روش حراج عرضه می‌شود ولی در صورتی که در قیمت عرضه شده کسی این سهم را خریداری نکرد، متعهد پذیره نویسی که شرکت تامین سرمایه امین است آن را خریداری می‌کند.
وی افزود: با توجه به توافقات انجام شده توسط مدیران همراه اول و شرکت تامین سرمایه امین قیمت کف هر سهم  همراه اول معین شده و در صورت به فروش نرسیدن سهام در بازار فرابورس عرضه کننده متعهد شده تمامی سهام را خریداری کند.

به گفته وی در جریان عرضه اولیه سهام همراه اول 103 میلیون سهم معادل 5 درصد بدون اعمال اهرم حجم مبنا در بازار اول معاملات فرابورس واگذار می‌شود و سهمیه هر ایستگاه معاملاتی شرکت های کارگزاری کمتر از 200 هزار سهم خواهد بود.

گفتنی است، سرمایه شرکت همراه اول با مالکیت 100 درصدی مخابرات ایران، معادل 2 هزار و 64 میلیارد ریال است.

همچنین براساس اطلاعات رسیده، با توجه به پیش رو بودن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و تعطیلات آخر هفته به احتمال زیاد سهام همراه اول به ارزش هر سهم حدود 3600تومان یکشنبه هفته آینده در فرابورس عرضه خواهد شد.

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو